Hoe u uw ochtend goed begint (waarom het u een betere moeder maakt)

Waarom zouden de ochtenden een verschil maken voor JOU als moeder? Als je wilt, kun je ervoor zorgen dat ze de rest van je dag de toon zetten en het tempo bepalen. Ik beloof je dat je het verschil zult voelen! Hier leest u hoe u uw ochtend goed begint en waarom het belangrijk is.

Pin

Af en toe, als moeder, heb je waarschijnlijk het gevoel dat naast de liefde en opwinding voor je baby of baby’s, uitputting en frustratie beginnen op te bouwen. Zelfs als het wonder van je kind iets is dat je echt waardeert, beginnen de dingen een beetje moeilijk te voelen, en je kunt je zelfs afvragen of je überhaupt heel goed bent in het moederschap van een moeder!

Wees gerust, u bent in goed gezelschap. Het is volkomen normaal om je gefrustreerd en overweldigd te voelen.

De waarheid is dat ouderschap niet altijd een wandeling in het park is, en eerlijk gezegd zou je dat ook niet moeten verwachten. In feite zou je niet eens moeten willen dat het zo is, want het feit dat het soms moeilijk is, laat je weten dat het de moeite waard is.

En daarom wil ik je aanmoedigen om te voelen wat je voelt en manieren te vinden om het leven een beetje gemakkelijker voor je te maken. Duw voorbij de frustratie en werk om je mama-groef te vinden. Het kan even duren, en dat betekent niet dat u iets verkeerd doet, maar juist het tegenovergestelde. U KUNT dit doen, en over een jaar, als u terugkijkt op hoe ver u bent gekomen, zullen deze moeilijke tijden een verre herinnering lijken.

In de tussentijd wil ik je ook sterk aanmoedigen om, als je dat nog niet hebt gedaan, na te denken over het opzetten van een aantal goede routines en gewoonten die je zullen helpen, zelfs als je dat niet altijd doet. voelen doe graag iets anders dan terug naar bed kruipen en een deken over je gezicht trekken.

Ik ben er vast van overtuigd dat uw ochtend de toon zet voor de rest van uw dag. Je routine is vaak het verschil tussen je dag op de juiste manier of met de verkeerde voet beginnen, en als het eenmaal een gewoonte wordt, is het de trigger die je hersenen vertelt dat het tijd is om aan het werk te gaan. Als je eenmaal op het verkeerde been bent gezet, kan het beslist moeilijk zijn om de rest van je dag te redden, en dat is niet goed als je probeert je energie en enthousiasme vast te houden ondanks dat je geen tijd voor jezelf hebt en letterlijk een zeer verspreide slaap.

Nu, als je ongelofelijk uitgeput bent – ik was zeker als een nieuwe moeder -, ben je waarschijnlijk klaar om nu te stoppen met lezen. Maar wacht even! Ik heb nieuws voor je: als je gek bent moe en je baby wordt om half vijf wakker, dan is dat helemaal oké. Omdat het er niet om gaat WANNEER u uw dag begint. U kunt uw dag beginnen om 5 uur ’s ochtends, 10 uur’ s ochtends of 14 uur ’s middags – wanneer maakt niet uit. HOE u uw dag begint, is wat echt belangrijk is.

Als je je dag zonder plan begint, van de ene willekeurige taak naar de andere zweeft, gewoon een beetje ronddobberen, zul je waarschijnlijk helemaal niet het gevoel hebben dat je helemaal geen controle hebt over je leven. Maar als u de eerste 30 minuten opzettelijk besteedt – elke keer dat je wakker wordt – je zult veel meer gedaan krijgen en je veel beter voelen.

Dus wat zijn enkele dingen die u misschien in uw routine wilt opnemen?

Maak een wandeling (of doe een andere oefening die u leuk vindt)

ochtendwandeling wandelwagenPinWandelen is een van mijn favoriete bezigheden. Het is zo vredig en het geeft me wat rustige tijd om contact met mezelf te maken en de intentie voor de dag te bepalen.

Ik luister ook graag naar podcasts en audioboeken terwijl ik loop! Ik hou van lezen en luisteren naar podcasts om nieuwe ideeën te stimuleren, maar ik heb niet veel tijd om te lezen of te luisteren. Het is zoiets kleins, maar het vooruitzicht om in een nieuw hoofdstuk of een nieuwe aflevering te duiken, maakt me elke dag enthousiast voor mijn wandeling en motiveert me om uit bed te komen en aan de slag te gaan.

Ik dwong mezelf ’s ochtends te rennen, en het was een echte strijd. Want als ik helemaal eerlijk ben … ik heb absoluut GEEN energie om ’s ochtends te rennen. Nooit gehad en waarschijnlijk ook nooit hebben. En als nieuwe moeder was hardlopen gewoon te veel voor mij!

Maar lopen is totaal anders. Het is vredig, gezond en je kunt je baby gemakkelijk meenemen. Leg hem of haar na het voeden en luieren in de kinderwagen of een draagdoek en ga naar buiten! Je voelt je veel alerter, blijer en onder controle en je baby gaat misschien gewoon weer slapen. Of zorg in ieder geval voor daglicht en frisse lucht, wat superbelangrijk is voor het slaappatroon van een baby.

U hoeft natuurlijk niet te lopen. Als er een ander soort oefening is waar u de voorkeur aan geeft en u kunt uw baby indien nodig gemakkelijk meenemen, doe dat dan. Maar doe iets!

Bereid u voor op succes

pak 's avonds inPin

Ik heb ontdekt dat het geheim om ervoor te zorgen dat ik echt mijn ochtendwandeling maak, is om ervoor te zorgen dat ik de avond ervoor mijn kleren, schoenen en sokken klaar heb liggen, en dat mijn draadloze koptelefoon opgeladen en klaar is. En natuurlijk moet alles wat je nodig hebt voor je baby – fopspeen, luier, kleding enzovoort – ook klaar zijn. (Maar baby’s kunnen zeker meedoen aan een ochtendwandeling in hun pyjama!) Op die manier is alles in de ochtend easy-peasy en heb ik geen excuus om het niet te laten gebeuren. Het is iets eenvoudigs, dat slechts enkele minuten duurt voordat ik naar bed ga, maar het maakt een wereld van verschil.

Wat je ook doet in je ochtendroutine, jezelf voorbereiden op succes zal het een stuk gemakkelijker maken om eraan vast te houden. Neem de avond ervoor de tijd om alles wat je nodig hebt klaar te hebben. Elimineer alle obstakels, zodat wanneer u wakker wordt, u alleen maar uit bed hoeft te rollen, uw baby klaar te maken en te gaan.

Plan uw dag

hoe u uw ochtend goed kunt beginnen door te plannenPin

Een ander heel belangrijk onderdeel van mijn ochtendroutine is het plannen van de rest van mijn dag. Dus nadat ik terug ben van mijn wandeling, pak ik een kopje koffie en neem ik 20 minuten de tijd om te plannen wat ik de rest van de dag ga doen.

Eerlijk gezegd beschouw ik dit als het belangrijkste onderdeel van mijn dagelijkse routine. Soms voelt het een beetje overbodig, maar als ik het niet doe, voel ik me de rest van de dag compleet verstrooid.

Neem elke ochtend die 20 minuten en plan uw dag. Ik weet dat het aanvoelen als een grap met een baby om de dag te plannen, maar ook al weet je niet precies WANNEER je dingen doet, het betekent toch dat je weet WAT je wilt doen en in welke volgorde. Verdeel je tijd in blokken van elk uur en noteer de dingen die je elk uur gaat doen, inclusief zaken als pauzes, een dutje doen, spelen met je baby, maaltijden en alle boodschappen die je moet doen.

Zodra je lijst klaar is, ben je gecentreerd, gefocust en klaar om de dag aan te pakken!

De juiste ochtendroutine – of uw dag nu om 3 uur of 15 uur begint – is de sleutel om het meeste uit uw tijd te halen.

Ik daag je uit om je ochtend goed te beginnen!

Om je op weg te helpen met de perfecte ochtendroutine, wil ik je achterlaten met een uitdaging. Kies deze week een manier om bewuster om te gaan met de eerste kostbare minuten van je dag. Beslis wat het voor JOU betekent om je ochtend goed te beginnen.

Misschien duurt het 5 minuten om te mediteren als je wakker wordt, of om naar buiten te gaan en een wandeling te maken. Wat het ook is, ik wil dat je de intentie vaststelt en doorgaat met het aanleren van een nieuwe gewoonte. Als je durft, deel het dan op de Facebook-pagina van Easy Baby Life om verantwoording af te leggen. Of deel natuurlijk uw plannen door hieronder een reactie achter te laten! ​

Ik ben er ook zeker van dat andere moeders het geweldig zouden vinden om je beste tips te horen over hoe je je ochtend goed kunt beginnen!

Lees Volgende over moederschap

Credit Link : Source link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Sylviemeuffels.nl
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0