10 trucs om flesvoeding ’s nachts gemakkelijker en sneller te maken – pasgeboren baby

Als je je kleintje flesvoeding geeft, wil je het hele proces van de ene op de andere dag zo gemakkelijk, stressvrij en gestroomlijnd mogelijk maken. Op die manier kun je hopelijk zo snel mogelijk weer in slaap vallen… voordat de volgende voeding eraan komt!

Hier zijn enkele spelveranderende en gezond verstand-besparende flessentrucs die u kunt proberen voor nachtelijke flesvoeding zonder dat u naar de keuken hoeft te gaan, het licht aan moet doen of de rest van het huishouden wakker hoeft te maken.

1. Houd uw baby dichtbij

Onderzoek heeft aangetoond dat het delen van kamers het risico op wiegendood vermindert, maar het betekent ook dat je niet elke keer door de gang naar een andere kamer hoeft te strompelen als je baby wakker wordt. Houd het leven simpel en houd je baby dichtbij.

2. Bereid alles voor voordat je naar bed gaat

Zorg ervoor dat al uw flessen zijn gewassen, gesteriliseerd en klaar voor gebruik. Als je flesvoeding gebruikt, meet het dan af in geportioneerde bakjes, zodat je je hier geen zorgen over hoeft te maken als je half slaapt of als je baby een flesje nodig heeft. nu​ Voor afgekolfde melk: laat uw flessen vullen met de gebruikelijke hoeveelheden in elk. Als jij degene bent die alles ’s avonds klaarmaakt, en je hebt een partner, dan kan hij / zij verantwoordelijk zijn voor het wassen van alles’ s ochtends.

3. Maak uw flessen op vanuit het comfort van uw bed

Verwarm flessen met een flessenwarmer en controleer vervolgens de temperatuur door de melk om je pols te testen, of nog beter, koop een fles die het zware werk voor je doet. Flessen met temperatuurindicator geven je extra gemoedsrust als je je baby midden in de nacht voedt. Bewaar de flessen voor moedermelk in een geïsoleerde zak met een ijsblokje en verwarm ze in de thermoskan van gekookt water of flessenwarmer.

4. Alles wat u nodig heeft binnen handbereik

Als u uw baby in bed voedt, plaats dan een flesvoedingsstation naast u. Zorg ervoor dat u alles heeft wat u nodig heeft voor uw baby, inclusief spuugdoekjes, een waterfles voor u, handdesinfecterend middel en een nachtlampje (een rood lampje is minder stimulerend). Als je aan het kolven bent, zorg dan dat alles schoon en klaargemaakt is, plus wat snacks als je trek krijgt.

5. Tag het team indien mogelijk

Als je een partner hebt, mag je verwachten dat je het nachtelijk ouderschap deelt. Als u de flesvoeding geeft, kan uw partner misschien luierwissels doen, of omgekeerd. Je zou kunnen besluiten dat het beter werkt als je partner tussen 7-12 uur voor je baby zorgt terwijl je slaapt, en dan neem je het over van middernacht tot ’s ochtends. Het beste van flesvoeding is dat het niet allemaal op jou hoeft te vallen.

6. Het is niet nodig om pomponderdelen elke keer te steriliseren

Als u ’s nachts kolft, kunt u de pomp naast u houden zonder op te staan ​​om hem te wassen en te steriliseren. Idealiter zou je de melk na gebruik grondig moeten uitspoelen, dus het is een goed idee om reserveonderdelen te hebben, zodat je niet altijd aan het spoelen en wassen bent. Je moedermelk kan tot 6-8 uur bij kamertemperatuur op je nachtkastje worden bewaard, dus je hoeft je geen zorgen te maken als je in slaap valt.

7. Houd het laagdrempelig en saai

Om uw baby te helpen begrijpen dat het overdag is om te spelen en de nacht om te slapen, spreek zachtjes, houd de kamer zwak verlicht en zo niet-stimulerend mogelijk. Je kunt de luierwissels overslaan, tenzij het een poep is.

8. Houd telefoons en klokken uit de buurt

Geobsedeerd zijn door slaap, naar de klok kijken en timing van feeds maken, zullen nachten alleen maar stressvol en frustrerend maken. Het is ook waarschijnlijker dat u wakker blijft, lang nadat uw kleintje weer is ingedommeld. Het blauwe licht van telefoons verstoort je eigen circadiane ritme door een bericht naar je hersenen te sturen dat het dag is. Het zal u en uw baby ook afleiden van de slaap die u nodig heeft. Het doel is om weer in slaap te vallen zodra uw baby is hervestigd.

9. Accepteer dat nachtvoeding ontwikkelingsnormaal is

Nachtelijk wakker worden is normaal en gezond, en uw baby heeft deze calorieën waarschijnlijk nodig (vooral voor pasgeborenen). In plaats van de nachtvoedingen te bestrijden, beschouw ze als noodzakelijk en zoek in plaats daarvan manieren om ermee om te gaan. Studies tot een leeftijd van 6 maanden hebben aangetoond dat 2/3 van de baby’s gemiddeld 2-3 keer ’s nachts wakker wordt en we zien in andere studies dat het nog steeds normaal is dat baby’s wakker worden met voeding tot ten minste 12 maanden.

10. Zoek uit of u uw baby wakker moet maken voor feeds of droomfeeds moet aanbieden

De enige keer dat het nodig is om uw pasgeborene wakker te maken voor voeding, is wanneer er een medische reden is en uw baby langer dan 3-4 uur slaapt. Lees voor meer informatie hierover Wanneer moet ik mijn slapende baby wakker maken? Voor andere bubs zou je misschien willen proberen om een ​​droomvoer te introduceren voordat je naar bed gaat om ze te vullen in de hoop dat ze wat langer slapen voor de volgende feed.

Credit Link : Source link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Sylviemeuffels.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0